hoe kan het dat ik mijn huurtoeslag uit 2010 moet terug betalen?

1,5 week geleden een definitieve berekening van de belastingdienst ontvangen ivm mijn huurtoeslag. In de brief stond dat ik in 2010 geen recht had op huurtoeslag omdat mijn woning niet voldeed aan de eisen voor huurtoeslag. Ik heb hier achter aan gebeld omdat dit naar mijn idee niet klopt. De vrouw die ik te spreken kreeg heeft met mij de eisen doorgenomen (eigen toegangsdeur die op slot kan, eigen wc, eigen keuken, eigen woon/slaapkamer) en hier voldeed de woning gewoon aan. Ik had alles voor mijzelf!
Daarnaast heb ik in 2009 ook in deze woning gewoont en ook hiervan een definitieve berekening ontvangen (jaren geleden) waarin is vastgesteld dat ik niets hoefde terug te betalen.

Mevrouw van de belastingdienst snapte het ook niet en ik zou teruggebeld worden. Doorgegeven welke dagen en tijden mij uitkwamen maar tot op de dag van vandaag nog niks weer gehoord! nu dus wel de acceptgiro ontvangen.

Hoe kan dit? Waarom moet ik over 2010 wel terug betalen en over 2009 niet terwijl de woning voldoet aan de eisen en niet veranderd is (verbouwd ofzo) in de tijd dat ik er heb gewoond?

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast was ik in die tijd een student met een studiefinanciering. Dus geen dikke vetpot qua inkomsten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nogmaals bellen. Zeggen dat je wel wil betalen, maar er op lijkt dat er een administratieve fout gemaakt is, omdat het overduidelijk is dat het een zelfstandige woonruimte is. Het lijkt erop dat ze niet de tijd hebben gegeven om bezwaar aan te tekenen.

En bezwaar aantekenen.

Ik lees uit je antwoord dat je nu wel de financielen hebt om de aanslag voor te schieten,
Dus als je zeker ben dat je aanslag weer terug krijgt, dan zou ik acceptgiro betalen en alles aan doen om het bedrag met rente terug te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Geen goed advies.
Wel: een bezwaarschrift schrijven met daarin opgenomen het verzoek tot uitstel van betaling zolang het bezwaarschrift loopt.