Betaal je precariobelasting per jaar of per ondernemer?

Dit jaar is er gewisseld van eigenaar en moet er voor de 2de x precariobelasting betasld worden over hetzelfde (hele) jaar !

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Behalve het belastbaar feit kent de wet geen verdere aanwijzingen voor de heffing van de precariobelasting. De gemeenteraad heeft zodoende veel vrijheid bij de inrichting van deze belasting. Voor een precies antwoord kun je daarom terecht bij het ondernemersloket van de betreffende gemeente of de Verordening precario- en reclamebelasting van de gemeente zelf even opzoeken.

Het uitgangspunt is dat de belasting per ondernemer wordt aangeslagen. Als de gemeente in kwestie de precariobelasting niet naar rato van een gedeelte van een jaar berekent, dan kan het inderdaad dat tweede ondernemers die elkaar afwisselen allebei het hele jaarbedrag moeten betalen.