Ja en nee.

Ja: een mondelinge arbeidsovereenkomst is ook geldig en

Nee: een aantal elementen uit die arbeidsovereenkomst MOET schriftelijk worden vastgelegd.

"De arbeidsovereenkomst is vormvrij, d.w.z. dat de werkgever en werknemer zelf mogen bepalen of ze afspraken mondeling of schriftelijk (zie ook onderstaande alinea) maken. Een mondelinge afspraak is juridisch geldig, het probleem kan zijn dat er later misverstanden ontstaan, of erger, wat nu precies is afgesproken.

Inhoud van arbeidsovereenkomst
Hoeft de arbeidsovereenkomst juridisch gezien dus niet schriftelijk te worden vastgelegd, toch is de werkgever verplicht aan de werknemer een schriftelijke*** opgave te verstrekken met ten minste de volgende gegevens (7:655 BW):

naam van de werkgever;
naam van de werknemer;
plaats waar de arbeid wordt verricht;
functie of aard van de arbeid;
datum van ingang van de overeenkomst;
overeenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd¹;
werktijden;
overeengekomen loon en de vakantietoeslag;
aantal vakantiedagen;
opzegtermijn;
einddatum gelijk aan de AOW-ingangsdatum (dit betreft uiteraard een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd)****;

eventueel:

of de werknemer gaat deelnemen in een pensioenregeling;
of de werknemer voor een periode of langere tijd in het buitenland moet werken;
of de arbeidsovereenkomst een uitzendovereenkomst is;
welke CAO van toepassing is (het zogeheten incorporatiebeding); en
bijverdiensten (emolumenten) als dertiende maand, winstdeling e.d.
¹ tenzij schriftelijk anders is afgesproken is de arbeidsovereenkomst 'voor onbepaalde tijd'!"

Toegevoegd na 4 uur:
Die schriftelijke informatie die ik hierboven vermeld heb, had de werkgever binnen een maand na indiensttreding moeten geven. Als de werkgever nu nog "van je af wil" zal dat moeten via een ontslagvergunning (UWV) of een ontbinding van je arbeidsovereenkomst (kantonrechter), afhankelijk van de ontslagreden. Of met wederzijds goedvinden, met een beeindigingsovereenkomst.
Computoon
7 jaar geleden
Ja . Dan is er geen AO dan ben je automatisch in vaste dienst .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het antwoord is kort omdat een redelijke termijn is verstreken . Ook de periode van een mogelijke proeftijd / die had op papier moeten staan \ Een stage die nergens op staat is ook geen stage . Een oproep overeenkomst die niet omschreven staat in 0 uren of ? Dus je bent in vaste dienst voor de uren die je gemiddeld hebt gewerkt de laatste maanden . Wel kunnen aan tonen met een loon specificatie en of er jou niet een AO is aan geboden maar de redelijke termijn daarvoor is nu wel verlopen .gefeliciteerd je bent in vaste dienst .