Waar is het geld van mijn DSB-chipkaart gebleven?

Ik had ooit een bankrekening bij de DSB-Bank. Toen ik hoorde dat die bank failliet ging, heb ik snel het saldo dat op mijn chippas stond, teruggestort op mijn rekening. Mijn redenatie was dat het me nooit zou lukken mijn chipsaldo precies op te maken, en dat ik mijn geld wel zou terugkrijgen via het depositogarantiestelsel als het op mijn bankrekening zou staan.

Het chipapparaat dat ik gebruikte om het chipsaldo terug te storten op de bankrekening, gaf aan dat de transactie was gelukt.

Wat ik toen nog niet wist, was dat alle transacties inmiddels geblokkeerd waren. Ik was dus te laat. Maar het saldo was wel verdwenen van mijn chippas (en volgens het chipapparaat daadwerkelijk teruggestort op mijn bankrekening).

Het geld is nooit meer verschenen.

Toch kan er geen geld worden vernietigd (behalve dan door de Centrale Bank). Mijn vraag is nu: waar is mijn geld gebleven?

(Het ging slechts om een klein bedrag, ongeveer € 2,70; het gaat me dus niet om het geld, maar puur om de nieuwsgierigheid naar waar dit bedrag naartoe is gegaan.)

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zomaar een gokje: dat is nu een heel klein deel van de bonus van een bankdirecteur? Waarom kan geld niet vernietigd worden door foutjes e.d.? Contant geld kan toch ook fysiek vernietigd worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ECB kan ook niet geld vernietigen (alleen indirect). Alleen faillisementen en schuldkwijtscheldingen kunnen dat.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk in de failliete boedel van de DSB, want alle beetje helpen tenslotte, nietwaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de transactie toen niet gelukt omdat alles algeblokkerd was staat het nog gewoon op je chip.
ronron1212
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee, daar stond het niet meer op. Niet volgens het chipapparaat dat ik gebruikte om het geld terug te storten, en ook niet volgens een ander chipapparaat. Het geld is verdwenen van de chipkaart, en het chipapparaat gaf aan dat de overboeking naar mijn bankrekening was gelukt.
ronron1212
11 jaar geleden
dan had je toch even contact met de bank moeten maken het is dan waarschijnlijk daar op een tussen rekening gekomen en die is dus waarschijnlijk niet meer uitgezocht en in het geheel meegenomen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Tja... voor € 2,70? Waarbij ik er pas veel later achterkwam dat dat bedragje niet op mijn rekening was verschenen?