mag je werkgever te weinig geroosterde uren compenseren door je schoolvakanties te laten werken?

Ik werk 16uur op contract en werkte altijd meer uren extra. Door een aanpassingen van het beleid kan/mag ik nog maar 16 uur werken. Alleen met mijn nieuwe rooster kom ik iedere week uren te kort, de werkgever wil dit compenseren door me tijdens schoolvakanties hele dagen te laten werken. Kan/mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als jij een contract hebt van 16 uren, dan heeft jouw werkgever er maar voor te zorgen dat jij die 16 uren ingeroosterd wordt. Kan hij dat (om welke reden dan ook) niet, dan zal hij die 16 uren toch moeten uitbetalen.
Dat hij jou in de schoolvakanties meer wil laten werken, kan en mag hij NIET verrekenen met minder ingeroosterde uren. Dat zijn allemaal extra uren die hij extra moet vergoeden.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In veel contracten staat dat ze je 35 procent meer of minder mogen inplannen als de baas dat wil. Als je daarlangs ook nog een met tijd voor tijd uren werkt is de situatie percies zo als de vraagsteller hem voorlegt.