Verdient een anesthesioloog evenveel als een chrirurg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me niet.
ronron1212
8 jaar geleden
Daar zit gen verschil in je hebt het over beide beroepen hoog opgeleiden mensen met na hun basis opleiding hun eigen specialisatie.
paulus811
8 jaar geleden
Ook niet iedere chirurg verdient hetzelfde.
tinus1969
8 jaar geleden
Vziw zijn beide wel 'grootverdieners' in de medische wereld. Overigens schijnen radiologen en radiotherapeuten de grootste verdieners te zijn.

Het beste antwoord

Een Anesthesioloog verdient per maand gemiddeld €1900 bruto.
Een chirurg zit al gauw in de buurt van €3000 bruto per maand, dit kan nog
flink oplopen. Denk aan ervaring of bepaalde expertises.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe wel. Er zijn 2 mogelijkheden: ofwel in loondienst met dezelfde voorwaarden en diensttoeslag vanwege de zware werkzaamheden in de avond nacht en weekenddiensten (20%). Academisch heet dat de AMS-schaal
Niet in loondienst ofwel vrijgevestigd is de specialist verenigd in een Medisch Specialistisch Bedrijf en zal men ongeveer hetzelfde verdienen bij dezelfde prestatie (via een benchmark-methode gemeten). Dit laatste wordt gedaan door bv Logex (bedrijf)