Behoort een auto tot het vermogen bij de bepaling van de huursubsidie?

Op de website van de Belastingdienst staat dat tot het vermogen oa spaargeld en aandelen. Maar als je bijv. een hele dure auto hebt?

11 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Het gaat om bezittingen zoals beleggingen en spaartegoeden, maar ook om overige bezittingen als contant geld, een tweede huis of recreatiewoning, een garage die niet bij de woning hoort, ander onroerend goed, een schenking die u op papier hebt ontvangen, geld dat u hebt uitgeleend, fysiek goud of zilver zoals baartjes of beleggingsmunten en roerende zaken die u verhuurde of anderzins als belegging had.

Roerende zaken voor eigen gebruik of voor gebruik binnen het gezin of de inboedel van uw woning tellen ook niet mee. Een personenauto, caravan of een pleziervaartuig hoeft dus niet bij uw vermogen worden geteld, tenzij u deze verhuurt.

Conclusie: Indien de auto NIET wordt verhuurt behoort deze dus NIET tot het vermogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, een auto is namelijk geen vermogen, maar gewoon een bezit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je een auto(s) hebt boven een bepaalde waarde die niet voor huis-tuin-en-keuken gebruik worden aangwend maar als investeringsobject wordt dat wel als vermogen beschouwd. Dus een rijke stinkaard die 10 Ferrari's in zijn garage heeft staan wordt voor die waarde aangeslagen!