ziek uit dienst door zwangerschap, einde ZW, welke datum geldt bij aanvraag ww?

Sinds 1 juli jl is er een hoop veranderd in de hoogte van de ww; scheelt mij bijna 500€ per 4 weken. Mijn vraag is: in oktober 2014 ziek uit dienst gegaan (tijdens zwangerschap door zwangerschapsgerelateerde klachten). Nu nog steeds in ZW, maar als dit ten einde komt en ik zou een WW aanvragen, onder welke regeling val ik dan? De ziekte en verlof periode worden er tussenuit geknipt mbt de wekeneis, maar val ik dan nog onder de oude regels mbt het inkomen en het bepale van de hoogte omdat ik in feite in oktober 2014 al werkloos was?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

De ww gaat in op de dag dat de ziektewet voor jou stopt.
Dat je ziek uit dienst bent gegaan is voor de ingangsdatum van de ww niet van toepassing.

Bij het UWV wordt gekeken naar de datum van ingang werkloosheid.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar de ziektewet word er tussenuit geknipt wat betreft de "wekeneis" dan is het toch scheef dat ze dan de datum waarop je beter bent nemen als datum dat je werkloos word?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben overigens ziek door zwangerschap/bevalling