Ik probeer een automatische betaling in te stellen met SEPA hoe werkt dat?

Ik moet geld overmaken naar een bedrijf, wekelijks, echter, dit bedrijf heeft aangegeven dat het wellicht makkelijker is met SEPA te betalen.
nou proberen zij geld te incasseren en dat lukt niet, weet iemand of ik zelf nog wat bij de bank moet ingeven? En verschilt dit per bank hoe dat werkt? Ik heb namelijk drie rekeningen en in het vervolg moet ik het ook op de overige bankrekeningen gebruiken. Ik heb RABO, ING en ABN.

Toegevoegd na 28 seconden:
Het bedrijf in kwestie zit overigens in Duitsland.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als dat bedrijf geld wil incasseren, kan dat gewoon via een SEPA-incasso, ook bekend als een Europees incasso. Het enige dat zij daarvoor nodig hebben is jouw IBAN en de BIC van jouw bank. Jij hoeft daar verder niets voor te doen, behalve natuurlijk zorgen dat er voldoende saldo op die rekening staat. Een andere oplossing is dat jij periodiek geld overmaakt naar dat bedrijf. Dat doe je (bij de ING althans, en volgens mij ook bij elke andere bank) door een heel gewone periodieke overschrijving aan te maken. Er is namelijk geen verschil meer tussen een periodieke overschrijving naar een Nederlandse bankrekening of naar een bankrekening in een ander land van het SEPA-gebied. Jij maakt dus een periodieke overschrijving aan, en die doe je (vanzelfsprekend) naar het IBAN van het ontvangende bedrijf. Zolang het saldo op jouw rekening toereikend is zal deze overschrijving gewoon worden uitgevoerd.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100