hoe kan een pilotenopleiding worden gefinancierd zonder risico?

Momenteel ben ik gestart met een 3 jarige bachelor in de luchtvaart als technieker, maar mijn echte wens is om lijnpiloot te worden.
Hoe is het mogelijk om toch 130 000 euro neer te leggen als je start van 0 en banken geen lening voor piloten meer willen nagaan? Als ik praat met andere piloten in wording dan hoor ik toch vaak dat geld geen groot probleem is en zowel dat het haast onmogelijk is om te starten.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Lenen
5K

Het beste antwoord

De andere piloten (in wording) hebben gelijk.
Indien je geen vermogen hebt (of bijvoorbeeld ouders) kun je het vergeten.
De enige bank die nog financierde, is een aantal jaar geleden ook gestopt.

Laat deze wens aub varen.
Zelf ken ik twee bevoegde piloten.

Piloot 1 heeft zijn geld nog kunnen lenen bij een bank.
Na zijn opleiding kwam hij nergens aan de bak. Kortom, hij had een enorme schuld, zonder werk. Daarnaast had hij ook nog het probleem van de vlieguren die je elk jaar moet halen (en bekostigen) om je brevet te behouden. Deze schuld kwam boven op de eerdere schuld.
Hierdoor heeft hij zich noodgedwongen omgeschoold en jaren in de schuldsanering gezeten. Ofwel, zijn salaris ging bijna volledig rechtstreeks naar de bank.

Piloot 2 kwam ook niet aan de bak in Nederland.
Hierdoor is hij noodgedwongen gaan vliegen voor een Turkse maatschappij.
Kortom, nooit thuis bij zijn gezin in Nederland, waardoor zijn huwelijk is stukgelopen.

Misschien begrijp je nu waarom er geen enkele bank meer investeert. De bank wil ook garantie hebben dat ze het geld terug krijgen.
Hierdoor moet je dus inderdaad zelf vermogen hebben of over het vermogen van een ander kunnen/mogen beschikken.

Misschien is het wel een uitdaging voor je om te vliegen in een eenmotorig vliegtuig. De kosten hiervoor zijn ongeveer €11.000. Een ander bedrag als €130.000.
Dan kun je toch deels je droom waarmaken.
De luchtmacht zou ook nog een eventuele optie kunnen zijn.
Ik weet dat je met beide niet op lijnen vliegt, maar je droom wordt deels werkelijkheid.

En anders, ja,
Rijke partner, geluk met een loterij...., maar daar kun je niet op bouwen.

https://dutchaviationpartner.nl/piloot-worden/pilotenleningen/

Succes en blijf reëel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ goed antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nuchtere kijk. Zeker met de voorbeelden erbij, is het niet de eerste keer dat ik zoiets hoor. Ben het zeker met je eens. Vandaar het beste antwoord. Ik zal eerst zorgen dat ik mijn 3 jaar luchtvaart afrond, en wie weet... is er nadien toch nog dat sprankje hoop. Maar je laatste woorden zal ik ook zeker in mijn achterhoofd proberen te houden.
Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel graag gedaan!
En, probeer anders op een andere manier ooit zelf de lucht in te kunnen vliegen.
Denk in mogelijkheden die wel te verwezenlijken zijn, zonder in de problemen te komen.
Succes ;-)

Andere antwoorden (2)

Mogelijk eerst kapitaal verwerven door je bv in het onroerend goed te werpen.

Onroerend Goed ... Goedkope aankopen (veiling), opknappen en verkopen met winst etc. steeds groter/duurder en zo uiteindelijk een startkapitaal hebben op grond waarvan je wellicht toch een lening kunt afsluiten. Moet je wel de kennis in huis hebben om een huis op te knappen met een minimaal budget.

Fondsen werven ... Crowd Funding bestaat. Een oproep doen en mensen om donaties vragen om jouw droom werkelijkheid te laten worden. Je kunt het altijd proberen.

Werken ... Natuurlijk is dit de eerste, heel hard werken een xx aantal jaren en dan pas aan je droom beginnen. Werk je veel en hard wordt dat zeker -financieel- gewaardeerd. Inzet en loyaliteit werken nog steeds.

Een bank financiert tegen een onderpand, wil geen of minimaal risico lopen. Stop je eigen geld in je droom ligt het alweer anders.

Succes @NoobyShooter!
.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
De leeftijd om piloot te worden is ook beperkt hoe ouder hoe minder kans. Investeren kost ook geld dat je moet hebben.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mogelijk goede manieren om een kapitaal op te bouwen, maar voor mij ook niet haalbaar. Werken voor de opleiding zou gewoon veel te lang duren en kopen en verkopen van onroerend goed vraagt toch zekere kennis en kapitaal voor renovatie? Doet me wel denken aan D. Trump die op gelijkaardige manier begon.
Crowdfunding lijkt interessant. Ik weet dat er bestaan om studies te financieren maar zo’n groot bedrag is te mooi om waar te zijn. Bedankt voor je reactie!
tinus1969
4 jaar geleden
Min; Als iedereen zo 130K bij elkaar kan krijgen met vastgoed, zou iedereen dat wel doen.
Niet. Er is altijd een (grote) kans dat je na de opleiding geen werk als piloot vindt.
Als je geen goede sponsor hebt, zou ik er niet aan beginnen.
Probeer in je werk uit te blinken en vraag je werkgever of hij je wil sponsoren voor (een deel) van de opleiding.