Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik al studiefinanciering aanvragen als ik nog niet zeker weet welke opleiding welke opleiding ik wil doen?

Ik wil alvast mijn studiefinanciering aanvragen, maar ik weet nog niet zeker of ik na dit jaar een HBO of een MBO opleiding ga doen. Is dit mogelijk of moet ik eerst zeker weten welke opleiding ik ga doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je alvast kan doen is je inschrijven bij Studielink. Hier wordt niet gevraagd naar de studiekeuze. Advies is minimaal 3 maanden voordat de studie begint de studiefinanciering aan te vragen. Zie de informatie hieronder en ook de bron.

Aanmelden via Studielink
Ga je voor het eerst naar hbo of universiteit? Dan moet je je aanmelden voor de studie van jouw keuze. Je aanmelding regel je via Studielink. Doe je een opleiding bij een particuliere instelling? Dan hoef je je niet via Studielink aan te melden, maar schrijf je je rechtstreeks in bij de onderwijsinstelling.

Het aanmelden bij een hogeschool of universiteit en het aanvragen van studiefinanciering zijn twee verschillende processen. Je aanmelding voor een opleiding regel je via Studielink. Voor het aanvragen van je studiefinanciering moet je bij DUO zijn.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is het antwoord nee. Vroeger vroeg IB-groep (tegenwoordig DUO) om een bewijs van inschrijving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding