wat betekend "'saldo lopende bankrekeningen bij elkaar opgeteld''?

formulier bijzondere bijstand vraagt dit, is dat het totaal wat er binnenkomt op je rekening? of met alle kosten er al af?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Hiermee word bedoeld: Al het geld dat nu op al je rekeningen staat.
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Al je bankrekeningen, behalve de spaarrekeningen. Er is immers een verschil tussen lopende rekeningen en spaarrekeningen!
Een lopende bankrekening is een rekening die een particulier heeft geopend bij een financiële instelling om zijn dagelijkse betalingen uit te voeren. De rekening wordt 'lopend' genoemd om een duidelijk onderscheid te maken met een spaar- of depositorekening.

Een saldo is het eindbedrag op een betaal-, spaar- of depositorekening nadat geldbedragen zijn bij- of afgeschreven.

Het is derhalve de bedoeling dat je de huidige (of de gevraagde momentopname, bijvoorbeeld 1 januari 2015) eindbedragen van jouw betaalrekeningen bij elkaar optelt.
Amadea
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Bij de bijstand waar deze vraag op slaat worden alle spaar te goeden hieronder verstaan.
Amadea
8 jaar geleden
Dat kan niet, want een spaartegoed valt - zoals ik heb uitgelegd - niet onder de lopende bankrekeningen.
ronron1212
8 jaar geleden
De bijstand wil ten alle tijde weten hoeveel geld je bezit.
Amadea
8 jaar geleden
Waarschijnlijk worden in een ándere rubriek op het aanvraagformulier de tegoeden van spaarrekeningen en deposito's gevraagd. Vraagsteller wil in deze vraag alleen weten wat het saldo van de lopende bankrekeningen inhoudt.
fisbel
8 jaar geleden
Inderdaad Amadea. Meestal zijn er 2 rubrieken: betaalrekeningen en spaarrekeningen. Lees: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/938/