Kun je bij ING telebankieren een cc van een betaling laten sturen aan iemand?

Soms moet ik iets betalen en een derde persoon een bewijs leveren dat ik inderdaad betaald heb. Bijvoorbeeld omdat die ander afhankelijk is van de betaling.
Bijvoorbeeld: ik heb een bekeuring opgelopen met een geleende auto. Nu kan de eigenaar die betalen en bij mij declareren. En dan betaal ik het bedrag weer aan hem. Eenvoudiger is het als ik de bekeuring betaal met cc van die betaling als bewijs aan hem. Dan hoeft er maar 1 betaling plaats te vinden.

8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, op de door jou voorgestelde manier kan dat niet. Want een overschrijving gaat niet via de e-mail, dus daar kan je geen CC bij versturen.

Maar je kunt natuurlijk wel een printscreen maken van het ingevulde formulier. Hoewel je het daarna nog ongedaan kunt maken. Het beste zou zijn als je het bewijs dat het bedrag van jouw rekening afgeschreven is als printscreen opstuurt. (De gegevens die de ander niets aangaan eerst even zwart maken).
Amadea
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat kan, maar zo'n printscreen is heel eenvoudig te vervalsen. Dus ook al stuur je zo'n printscreen, dan is het nog steeds een kwestie van onderling vertrouwen. Als dat onderlinge vertrouwen er toch al is, hoef je ook geen printscreen meer te maken - dan kun je gewoon vertellen dat je de bekeuring hebt betaald.
Poet
8 jaar geleden
Ja ik heb liever iets dat de bank dus stuurt naar de derde persoon.