Iemand weigert te betalen voor een geleverd product, wat kan ik doen om mijn geld te krijgen?

Afgelopen weekend is er een feest bij mij in de buurt geweest. De kaarten waren uitverkocht maar ik had al kaarten. Wegens omstandigheden kon ik niet naar het feest gaan, en door de grote vraag kon ik mijn kaarten verkopen.
Een jongedame wilde erg graag gaan, maar had alleen contant geld. Aangezien ze niet in de buurt woont, stelde ze voor maandag het geld over te maken.
De volgende ochtend krijg ik een bericht van deze jongedame, met de boodschap dat ze uiteindelijk niet is gegaan, dus niet wilt betalen. Dit alles is via een chat overlegd, en dus te bewijzen.

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat zij me moet betalen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Hoe heeft zij dan die kaarten van jou gekregen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je haar naam of gegevens van facebook weet, haar duidelijk maken dat je dit wereldwijd bekend gaat maken.
Wel de kans geven om haar daara alsnog te laten betalen, doet ze dit niet dan ruchtbaarheid aan geven.
tinus1969
9 jaar geleden
Om hoeveel geld gaat het?

Antwoorden (1)

Je zou het haar nog een vriendelijk kunnen vragen, misschien dat je kan overleggen dat ze in ieder geval een deel maar je overmaakt.

Verder kan je weinig doen, zie het als lesgeld voor een volgende keer.

Uiteraard zijn jullie een overeenkomst aangegaan en als je dit goed gedocumenteerd hebt maak je zeker een kans. Je kan dan een incassobureau inschakelen.

Al denk ik dat het moeilijk zal zijn een incasso bureau te vinden die deze zaak wil oppakken.

Uiteindelijk gaat het je veel tijd, geld en energie kosten.

Mijn tip, laat het gaan. En Let de volgende keer beter op.