mag ik ontslag nemen na mijn ouderschapsverlof?

Ik werk al ruim 10 jaar bij dezelfde werkgeven. Momenteel neem ik volledige ouderschapsverlof op. Ik wil graag een andere baan. Mag en kan ik ontslag nemen nadat mijn ouderschapsverlof is afgelopen? Ik heb gelezen dat ik min 6 maanden terug moet. Anders moet ik het verlof terugbetalen. Er uitzonderingen, maar welke?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
ronron1212
9 jaar geleden
als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op ww.
jc54
9 jaar geleden
@ronron1212; je hebt wel gelijk, maar dat heeft niets met deze vraag te maken.
ronron1212
9 jaar geleden
@jc54 daarom heet het ook een reactie en geen antwoord.
fisbel
9 jaar geleden
Uit een cao:
Als je binnen zes maanden na het einde van het ouderschapsverlof ontslag neemt of disciplinair wordt ontslagen, moet je je salaris welke gedurende je verlof is doorbetaald, terugbetalen. Dit geldt niet als je bij een andere gemeente gaat werken of als je je partner volgt, die ergens anders in het land gaat werken.
N.B: dit is maar 1 cao uit de velen. Dus je zal echt bij je werkgever of bij je bond moeten informeren
http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/historie/Bunschoten/133971/133971_1.html

Antwoorden (1)

Ouderschapsverlof heeft inderdaad zo zijn regeltjes. Het kan per CAO verschillen, en ook de uitzonderingen. Kijk dus heel goed de CAO er op na, of probeer er via de vakbond achter te komen welke uitzonderingen voor jou gelden.
jc54