Hoeveel meer gas en stroomverbruik na komst baby?

Hallo Iedereen,
Wat verbruik je ongeveer meer per maand aan stroom en gas na de komst van een baby?

Groetjes, Niebje

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou wel los lopen een baby gebruikt niks ! Maar is er na de geboorte wel iedere dag iemand thuis die warm wil zitten en de tv aanzet ! En overdag een wasje of 2 extra draait ?! Ja dan gaat het hard . Dus eerst info hoe het was en hoe het wordt voor dat er iets zinnigs over gezegd kan worden . Nibud geeft geeft daar ook info over . Succes .

Het beste antwoord

Gemiddeld stijgen de kosten voor het gas met € 10,- tot € 20,- per maand.
Qua elektriciteit zal dit € 10,- tot € 15,- per maand extra zijn.

Dit is gebaseerd op een gemiddeld gezin dat tot de komst van de baby € 96,- per maand aan gas en € 55,- per maand aan elektriciteit besteedt.

Uiteraard verschilt de stijging in kosten per gezin. Het gasverbruik hangt bijvoorbeeld voor een groot deel af van je woningtype (met name grootte en isolatie).

Mocht je het interessant vinden: het gemiddelde Nederlandse gezin geeft maandelijks iets meer dan € 12,- uit aan water. Deze kosten stijgen na d komst vaan een baby gemiddeld met € 4,- per maand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het elektriciteitsverbruik van een gemiddeld huishouden (2,2 personen) is 3.500 kilowattuur (kWh); het gemiddelde gasverbruik bedraagt 1.600 kubieke meter.
Als de gezinssamenstelling verandert, zal ook het energieverbruik veranderen.
Het is vrij logisch dat er na de komst van een baby meer energie verbruikt zal worden.
Maar hoeveel, dat hangt helemaal af van hoe jij met je energie om gaat.
Als je daar nu vrij nonchalant mee om gaat, en je gaat na de geboorte van de baby heel erg letten op zuiniger verbruik, dan kan het zijn dat je niet meer verbruikt dan nu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn wel erg veel woorden voor een antwoord waarin kort samengevat staat dat je geen antwoord hebt...