Aanvullend zorgverzekeraar veranderen?

Hallo,

Als het goed is kun je tot gisteren dus veranderen van zorgverzekeraar. Maar hoe zit het met de aanvullend verzekering? Ik ben bijvoorbeeld van VGZ over gestapt naar Stad Holland. Ik betaalde eerst 120 euro per maand en ik ga 150 euro per maand voor 1 persoon betalen.

Ik realiseer me alleen nu wel dat ik eigenlijk beter voor een goedkopere aanvullend zorgverzekering kon gaan.
Kun je dit nog veranderen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je had inderdaad voor 31 december je verzekering moeten opzeggen. Je gaat de verzekering aan voor 1 jaar. Dat geldt voor zowel de basisverzekering als de aanvullende verzekering.

Echter, ik zou toch even de moeite nemen om te bellen met je verzekeraar en uitleggen dat je alleen je AV wilt downgraden of opzeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij ben je nu te laat want je had ook de aanvullende verzekering vòòr 1 januari moeten opzeggen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de polisvoorwaarden doorgenomen en daar staat in dat het per 1/1 moet. Voor een aantal gevallen, kan het ook gedurende het jaar.

Als verzekeringnemer heeft u het recht de zorgverzekering op te zeggen in de volgende situaties:
• aan het einde van het jaar (zie lid 1),
• als u een zorgverzekering voor iemand anders heeft afgesloten die nu voor zichzelf een andere zorgverzekering
sluit (zie lid 2),
• bij een verandering van de polisvoorwaarden in uw nadeel (zie lid 3),
• als u verandert van werkgever en u collectief verzekerd bent (zie lid 4),
• bij een verandering van de premie in uw nadeel (zie lid 5).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het klopt maar heb gehoord dat je tot 1 februari van zorgverzekering kunt wisselen. Dat je nu 30 euro meer betaalt vanwege je aanvullende verzekering vind ik erg veel. Ik ben bij Univé en blijf daar ook. Maar heb nu wel een aanvullende verzekering en een tandartsverzekering genomen. De aanvullende verzekering kost mij op de basispremie €7,50 meer.