Is het mogelijke op deze manier geld over te maken? Zie toelichting!

Voor mijn vriendin wil ik een paar rekening betalen vanaf mijn rekening. Ik betaal haar rekeningen vanaf mijn giro, vermeld er wel een referentienummer of referentiewoord bij of ik gebruik de 16cijferige code die op haar acceptgiro staan. Snap de ontvanger van het geld dan over welke rekening dat gaat, registreren die een binnenkomende betaling op naam of op andere zaken, bijvoorbeeld op dat 16cijferige nummer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

16 cijferige code is een uniek nummer behorend bij de rekening welke op naam van je vriendin staat.
Maakt het bedrijf niet uit wie betaalt als er maar betaalt wordt.
Je loopt wel een "risico" dat bij een volgende rekening automatisch jouw rekeningnummer al voorgedrukt staat op de acceptgiro.
Maar dan gebruik je bij betaling gewoon een ander nr.
Kortom het zou in principe geen probleem moeten opleveren, tenzij uitdrukkelijk vermeld staat in de betalingsvoorwaarden dat de gegevens van degene die de rekening moet betalen overeen komen met die van de gebruikte betaalrekening.
Dit is heel soms het geval bij belastingzaken en andere betalingen aan een overheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt via iedere bank of girorekeningnummer betalingen doen. Zals je zegt, moeten de gegevens goed vermeld staan. Faktuurnummer, klantnummer of code acceptgiro enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is mogelijk,ik doe dat al jaren en we hebben hier ooit geen reacties of brieven op terug ontvangen.
Dus het is altijd goed gegaan.
Volgens mij word er alleen gekeken naar het referentienummer of naar de code die op het acceptgiro staan.
Ik denk dat instanties niet kijken wie de rekening betaald,maar naar of de rekening betaald word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige die daar hardnekkig fouten mee maakt is VGZ! je kan kenmerk, klantnr. of wat dan ook vermelden, ze blijven de betaling koppelen aan het hun bekende rekeningnummer, klopt het niet? storten ze het vrolijk weer terug. heeeeeeeeeeeel irritant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf zo vaak gedaan voor mijn dochter...altijd goed gegaan en geen enkel probleem ondervonden.
alles invullen zoals hierboven je hebt vermeld dus dat klopt allemaal, het maakt niet uit van welk rekening nummer het komt als het maar betaald wordt!

Toegevoegd na 1 minuut:
referentienummer wel gebruiken!

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb nog nooit gehad dat er van mijn rekening een automatische incasso is gehaalt..het rrekeingnummer dat genoteerd staat van je vriendin blijft intact , dit kan alleen veranderd worden door een brief of telefoontje van je vriendin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij kijken niet erna wie er betaald : dus als jij betaald moet je alleen het klant nr. en als het om een rekening van een mobiel is dan ook het mobiel nr . en niet te vergeten het bank nr . van de ontvanger .