Hoe noemt u een bedrijf die maar EEN eigenaar heeft? (In tegenstelling tot vennootschap of company.)

Hoe noemt u (in het Nederlands en Engles) een bedrijf die maar EEN eigenaar heeft? (In tegenstelling tot vennootschap of company.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (7)

je kan ook zo iemand een zzp'er noemen zelfstandiger zonder personeel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een eigenbedrijf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle eerder gegeven antwoorden zijn uit de lucht gegrepen.
Elke ondernemingsvorm kan maar 1 eigenaar hebben. Dat zijn:
eenmanszaak
venootschap onder firma
besloten vennootschap
bij een naamloze vennootscahp zijn er over het algemeen wel meerdere eigenaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet het bekijken in het licht van eigendom, arbeid en aansprakelijkheid

Een zaak begint met 1 eigenaar en heet dan een eenmanszaak. In de loop van de tijd zal de zaak moeten groeien: meer ondernemers en meer eigen vermogen.

De commanditaire vennootschap (CV) is de enige manier om het eigen vermogen te laten groeien zonder dat het aantal eigenaars groeit. De stille vennoot is geen eigenaar, heeft geen aansprakelijkheid en werkt niet mee in de zaak.

Een andere vorm is een maatschap, waar meerdere mensem die ene ondernemer uit de eenmanszaak vervangen: allen eigenaar, allen aansprakelijk, alllen werken mee.

Een andere vorm die hiet op lijkt is de vennootschap onder firma VoF.

Hierbij houdt het persoonllijk ondernemen op en begint de scheiding van eigendom, arbeid en aansprakelijkheid
Heb je nog meer eigenvermogen nodig, dan wil je dniet dat ie nieuwe eigenaars in (de leiding van ) het bedrijf meewerken, terwijl de nieuwe eigenaars niet aansprakelijk willen zijn met hun persoonlijk vermogen Dan is de weg het oprichten van een BV. Waar eigendom, arbeid en aansprakelijkheid volledig gescheiden zijn

Dit is het verhaal in oorzakelijk verband.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenmanszaak of ZZP'er, of gewoon kortweg een zelfstandig ondernemer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een eenmanszaak of een BV met 1 directeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eenmanszaak/bedrijf