U kunt pas aanspraak maken op een WWB-uitkering als alle voorliggende voorzieningen zijn benut.

U kunt aanspraak maken op uw effectenportefeuille. Deze effecten tellen dus mee voor uw vermogen. En zoals u zult weten is het vrijgesteld maximum vermogen WWB € 5850 / partners € 11.700 Als de actuele waarde van uw portefeuille bijvoorbeeld € 9000 is en uw spaargeld is € 3000 is er geen recht op WWB. Als u alleenstaand bent is er sowieso geen recht op WWB.

Als de waarde van de effecten hoger wordt dan € 11.700 (partners – ervan uitgaande dat er geen spaargeld is) verliest u het recht op WWB m.i.v. het tijdstip dat de waarde boven deze € 11.700 uitkomt.
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onder het eigen vermogen telt men doorgaans ook bijvoorbeeld de waarde van de auto en andere bezittingen mee.
Bovenstaande is ook ergens wel logisch, bijstand is een laatste vangnet. Als je nog 'genoeg' middelen hebt om nog een extra paar maanden door te komen, dan is het denk ik redelijk dat je dit ook doet.