Ik ga een duikopleiding volgen in noorwegen, de totale kosten voor de opleiding en wonen etc.. is best veel geld, wat kan ik hiervan terugkrijgen ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Met "terugkrijgen" bedoel je of er iets aftrekbaar is van de inkomstenbelasting, begrijp ik uit de reacties. Als je een opleiding volgt in verband met je (toekomstige) beroep, dan kan dat. Je vult het dan in bij "studiekosten" en kunt het bedrag dat boven de drempelwaarde uitkomt, aftrekken. Het gaat dan om college- of cursusgeld en boeken en dergelijke, niet de kosten van het verblijf. Ik weet natuurlijk niet wat voor opleiding je precies volgt, maar als je een opleiding tot duikinstructeur volgt en je bent van plan om daarna ook daadwerkelijk je brood te gaan verdienen als duikinstructeur, dan kan het dus aftrekbaar zijn. Als je twijfelt over de aftrekbaarheid van het geheel of van bepaalde onderdelen van je kosten, leg het dan van tevoren schriftelijk voor aan de inspecteur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100