Hoe worden je schadevrije jaren berekend?

Wordt dit berekend vanaf het moment dat je je rijbewijs hebt gehaald of vanaf het moment dat je verzekerd bent? We gaan er dus van uit dat je nooit een ongeluk hebt gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
En let op, want stel je hebt een extra glas dekking voor bijvoorbeeld steenslag. En je laat een sterretje repareren, dan gaan je svj niet naar benenden, maar ze blijven wel 1 jaar staan! Dat heb ik gehad, achteraf was ik goedkoper uit geweest door de ster reparatie zelf te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je ruitschade claimt heeft dit doorgaans geen gevolgen voor je opgebouwde schade vrije jaren

Antwoorden (2)

Vanaf het moment dat je bij de verzekering zit..

Misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Ik had heel veel schadevrij jaren, maar mijn vrouw had een auto, vond twee auto's teveel van het goede, en hebben altijd gereden met haar auto, nu blijkt dus dat je na drie jaar je schadevrije jaren kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf het moment dat je een autoverzekering op naam krijgt, bouw je SVJ op.

Aan je SVJ zit ook weer een bonus malus gekoppeld. Dit is een bonus die maatschappij afhankelijk wordt gegeven.

Zoals al in een eerder antwoord is gegeven, zijn na beeindiging van een autoverzekering vaak je opgebouwde SVJ maar tijdelijk geldig.