Nee, helaas niet. Er wordt zelfs geen stagevergoeding gegeven!

Toegevoegd na 3 minuten:
Coassistenten hebben slechts in sommige gevallen recht op een stagevergoeding, maar niet elke arts ervaart het als zijn plicht om hieraan te voldoen.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar leeft een "co-" dan van?
SimonV
9 jaar geleden
Waar leeft een student van?
SimonV
9 jaar geleden
Je blijft dus gewoon student als co-assistent.
De wachttijd die voorafgaand aan de co-assistentschappen kan ontstaan, roept wel vaak vragen op over studiefinanciering,
http://www.erasmusmc.nl/dco/geneeskunde/onderwijs/2855902/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een student geneeskunde is 12 tot 16 jaar bezig voordat deze klaar is. Ik dacht dat de studiefinanciering dat niet haalde, vandaar mijn verbazing. Ik weet wel dat ook in andere landen sprake is van "uitbuiting" van co-assistenten, die klokje-rond aan het werk gezet / gehouden worden en veel slaapuren te kort komen... en dan ook nog voor niets? "shocking" hoor... dat dát nog niet veranderd is!
tinus1969
9 jaar geleden
@Jodokus; Die 12-16 jaar en uitbuiting van assistenten ligt ietsje anders. Na 4 jaar geneeskunde studie en 2 jaar co-schappen ben je basisarts. De meeste basisartsen werken daarna ergens als arts-assistent, soms als agio (assistent geneeskundige in opleiding) of als agnio (assistent geneeskundige NIET in opleiding).
Arts-assistent is een baan, met een redelijk salaris, maar vaak wel met idioot lange werktijden. De situatie, met name mbt werktijden is overigens wel verbeterd ten opzichte van pakweg 25 jaar geleden. Kortom; van die 12-16 jaar ben je de tweede helft enerzijds nog wel in opleiding tot specialist, maar anderzijds heb je een baan met salaris.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@tinus : Dit is wat ik bedoelde; dank je wel!