Welke gegevens doorgeven van mijn creditcard?

Ik heb via mijn creditcard een aankoop gedaan bij een chinees site. Ik heb het product ontvangen, maar ben niet tevreden. De verkoper heeft aangeboden het bedrag terug te betalen. Nou weet ik niet precies welke gegevens hij nodig heeft van mijn creditcard, zodat hij geld kan overmaken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag het aan de verkoper wat hij van je moet weten om het terug te storten...

Het beste antwoord

Je moet NOOIT je creditcardgegevens buitenom het systeem van een webshop geven aan iemand, er wordt heel gemakkelijk misbruik van gemaakt.

Laat het de verkoper overboeken naar je Bankrekeningnummer ( hangen wel extra kosten aan ).
Je kan ook kijken of je voor de site waar je besteld hebt, of je daar een 'tegoedbon' of dergelijke kan krijgen.
Als laatste kan je altijd vragen of hij het naar PayPal of MoneyBookers kan overmaken.

Geef in ieder geval nooit informatie over je creditcard aan iemand!