Welke gemeentelijke belastingen moet je betalen als huurder?

Kun je daarvoor vrijgesteld worden als je een student bent??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Je krijgt te maken met riool- en afvalheffing. Daarnaast krijg je ook te maken met de waterschapsbelasting.

Mijn ervaringen leren me (uit 2009) dat je hiervoor wel kans hebt om vrijgesteld te worden, maar je moet hiervoor wel een (uitgebreid) formulier invullen. Het kost je dus wel even tijd om de bewijzen bij elkaar te zoeken en alles op een rijtje te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gemeentebelastingen zijn, de naam zegt het al, per gemeente verschillend.
Ook de mogelijkheden tot het aanvragen van kwijtschelding voor mensen met lagere inkomens zijn per gemeente verschillend. Informeert u bij uw eigen gemeente.
Voor Amsterdam gelden:
Afvalstoffenheffing in Amsterdam
Waterschapsbelasting in Amsterdam
Sinds 1995 betalen, behalve grond- en huiseigenaren, ook huurders in Amsterdam belasting aan het waterschap, de zogenaamde ingezetenenomslag. De ingezetenenomslag werd vroeger door de Dienst Gemeentebelastingen geïnd. Tegenwoordig gebeurt dit door Waternet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je een minimaal inkomen hebt kun je voor iedere vorm van gemeentelijke belastingen kwijtschelding aanvragen. Ze zullen dan je afloscapaciteit berekenen en aan de hand daarvan bepalen of het wel/niet kwijtgescholden wordt.

9 van de 10 keer staat de procedure die je hiervoor moet volgen op de achterkant van de nota.