Zijn bemiddelingskosten voor hypotheek aftrekbaar bij de belastingaangifte?

Ik doe mijn belastingaangifte en bedacht me aan het eind van de rit dat ik nog kosten af kon trekken voor het oversluiten van mijn hypotheek. Ik ben teruggegaan en heb bemiddelingskosten ingevuld a 995 euro. Volgens mijn adviseur zou ik daar dan een deel van terug krijgen. Eenmaal weer aan het eind blijft het bedrag te ontvangen echter hetzelfde en zie ik het bedrag ook nergens in de berekeningen terugkomen. Hoe kan dit? Is het toch niet aftrekbaar??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja. Bemiddelingskosten voor het krijgen van uw hypotheek of lening, zoals advies- en afsluitkosten, zijn aftrekbaar voor de belasting.
SimonV