Ik heb een producht online gekocht en toen geretourneerd en ik kreeg het bedrag terug maar exclusief de verzendkosten, heb ik hier recht op?

Beste allen,

Ik heb laatst een product online besteld bij een koopjessite (webshop dus) voor 20 euro en 5 euro verzendkosten, 25 euro dus. Ik wou het product toch niet dus ik heb 'm geretourneerd en ik kreeg 20 euro terug, maar niet de 5 euro verzendkosten. Hoe erg sta ik in mijn recht om die 5 euro verzendkosten terug te "eisen"?

Alvast bedankt :-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Vraag je ook een vergoeding voor benzine als je iets naar een gewone winkel brengt?

Het beste antwoord

De webshop moet de door jouw betaalde verzendkosten terugstorten, niet de kosten wat jij betaalde om terug te sturen. Dus jij heb recht op de 25 euro!

stukje tekst:
7 werkdagen wordt 14 dagen
De nu nog wettelijke 7 werkdagen zichttermijn wordt vanaf 2014 wettelijk 14 dagen na ontvangst. In onze modelvoorwaarden was dit al opgenomen en ook adviseerden we webwinkels al geruime tijd deze periode te hanteren. Vanaf komend jaar is dit echter ook bij wet verplicht. Let hierop het verschil tussen werkdagen en dagen! De consument heeft dus 14 dagen na ontvangst van de gehele bestelling (!) om aan te geven dat men een product of de gehele bestelling retour wil doen. Wordt de gehele bestelling geretourneerd, dan moeten ook de verzendkosten voor de heenzending gecrediteerd worden. Dit was echter altijd al verplicht. Het enige wat hierin ook veranderd is dat wanneer je met deelleveringen werkt de termijn pas ingaat na ontvangst van de laatste deellevering.

Toegevoegd na 5 minuten:
even een bron toegevoegd, wel regels van juni 2014, maar de verzendkosten is nu al