Mag een manager whatsapp gebruiken als personeelsoverleg?

De manager heeft een groep bij Whatsapp aangemaakt voor de personeelsleden. Hierin uit hij zijn ongenoegen over werkzaamheden van het personeel en 'spreekt' hij personeelsleden persoonlijk aan op hun werkzaamheden.

Dit lijkt mij niet de bedoeling. Maar kan hij dit doen? Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Ik denk dat het juridisch toe gestaan is, maar ik vind het zeker niet getuigen van professionaliteit...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het erg onprofessioneel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Persoonlijke kwesties moet hij persoonlijk afhandelen en niet min of meer in de openbaarheid. Zeer verwerpelijk!
Thecis
10 jaar geleden
ook zakelijke kwesties die geen betrekking hebben op alle werknemers behoren met de desbetreffende werknemers besproken te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het helemaal met jullie eens. Maar ja, mag het? Het betuigd idd naar mijn mening ook van onprofessionaliteit.
Ik vind het zo erg dat de manager zijn vrije gang kan gaan tegenover het personeel.
Men is bang voor zijn of haar baan, dus houdt zijn of haar mond. Maar in de wandelgangen....
paulus811
10 jaar geleden
Iemand heeft hem kennelijk jouw nummer gegeven, of je hebt een telefoon van het werk. In dat laatste geval is het gewoon een communicatiemiddel. In het eerste geval zou je voorichtiger moeten zijn met het doorgeven van je nummer. Maar netjes is het niet als er in het openbaar geklaagd wordt over werknemers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hangt af van de regels en gemaakte afspraken binnen het bedrijf.

Antwoorden (2)

Als het over werk gaat wel, als het over prive zaken gaat eventueel van hem of van andere mag het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mag de manager dan ook zijn emoties laten blijken? (lees vloeken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat zeker niet,
Mischien als die met alle mensen een plan wil bespreken voor het werk dan mag het alleen maar voor niks anders
Er is hier geen sprake van een personeelsoverleg maar van het doen van een mededeling. Daarbij kan elk communicatiemiddel worden gebruikt dat alle betrokkenen bereikt.

Toch zou het management van het bedrijf een uitspraak moeten doen over welke middelen gebruikt mogen worden:
- het bedrijf kan niet van de werknemers eisen dat deze een smartphone aanschaffen
- het bedrijf kan niet van de werknemers eisen dat ze op die eigen smartphone voorgeschreven applicaties installeren
- het is een verantwoordelijkheid van het bedrijf dat bedrijfsinformatie niet openbaar wordt als dat niet de bedoeling is. Is WhatsApp veilig?
Computoon