Hoe beleg ik makkelijk in goud ? En wat is de goedkoopste manier ? op de beurs ?

Bij fysiek kopen, betaal je altijd voor opslag, verzendkosten en marge dat de verkoper pakt.
Wat is de goedkoopste manier ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Het beste kun je gouden munten kopen, fysiek. Munten zijn altijd wel verhandelbaar. En koop nou geen goud op papier, je moet zorgen dat als je het koop dat je het echt hebt.. zo kan je nooit genaaid worden. Je zal de eerste niet zijn die zn vermogen zo ziet verdwijnen. En koop niet teveel gewicht in 1 munt, want wie gaat er straks nog 2500 euro betalen voor 1 munt (1ounce). Je kan ook halve of kwart ounces kopen, zijn makkelijker te verkopen.

Waarom ga je niet voor zilver, zilver is echt met een mega opmars bezig momenteel, t.o.v. Goud stijgt zilver veel harder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe verkoop je het dan weer fysiek na een aantal jaren ?
Fysiek goud kopen is ook helemaal niet nodig. Bijna alle grote banken hebben wel een goudrekening. Dat werkt net zo als een beleggingsrekening. Daar zie je de werkelijke onderliggende aandelen ook nooit; je hebt alleen maar een afschrift, voor welke waarde jij in dat beleggingsfonds zit.

Zo gaat het bij goud precies zo. Je ziet je goud nooit, maar op je bankafschrift, staat hoeveel goud je bezit. Er zijn ook omwegen, zoals het beleggen in goudmijnen. Als de goudprijs hoog is, draaien die mijnen ook als een tierelier, dus beleg je indirect in goud, en profiteer je van de hoge prijs.

Bel je bank, of ga even langs. Ze kunnen je precies vertellen wat de mogelijkheden zijn.

Overigens lijkt het mij niet bepaald een geschikt moment, om nu goud te gaan kopen. De kans is groot, dat je precies op het hoogtepunt van de prijs koopt. Goud moet je kopen als niemand het wil hebben (de prijs is dan laag) en je moet het verkopen als goud een hype is, zoals nu. Dan maak je winst. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want niemand weet wat goud over een jaar waard is. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee nee, als u wil beleggen in edele metalen (is dit nu goud, zilver, koper...) raad ik u aan om dit geld effectief in fysiek goud te beleggen. Als u, zoals hier vermeld wordt, gaat beleggen in een goudrekening, en het financiële systeem crasht, tja dan heeft u niet meer dan een dom stukje papier in handen waarop staat dat u bank, of u ergens goud heeft liggen, maar geloof mij, al het goud dat banken hebben openstaan op zulke rekeningen bestaat niet, dus u zal bedrogen uitkomen. Effectief fysiek aankopen is hier de boodschap en zelf bewaren als het mogelijk is. Liefst ook niet bewaren bij de bank want dan loopt u weer het risico dat u er niet aan kan :-). Heeft u fysiek goud in handen, en stel dat het financiële systeem crasht, zal u steeds met een stukje/klompje goud naar de bakker kunnen toe stappen en krijgt u hiervoor iets terug(brood,koffiekoeken,etc.. :)) Ik denk dat het punt hier wel duidelijk is.

Goede tip die ik u geef -> Zilver is schaarser dan Goud!

Ik weet nu niet of dit een goed moment is om goud aan te kopen, als u het puur zou doen om er geld mee te verdienen.

Zie voor meer duidelijkheid, de commentaar geschreven op ->
http://www.deverborgenwaarheid.nl/?p=1474&cpage=1#comment-26559

Kijk ook op de andere bijgevoegde websites!
Marc De Mesel zijn website is over dit onderwerp absoluut een aanrader!

Groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop enkel fysiek goud en zilver om een deel van mijn spaargeld te beschermen. Ik zie de schuld alleen maar toenemen en voorlopig is er nog geen oplossing (schuld met schuld oplossen is geen oplossing!) Ik koop al enige tijd bij Doijer & Kalff (www.doijerkalff.nl), daarnaast heb ik www.zilvergoudwinkel.nl een bestelling geplaatst. Over beiden bedrijven ben ik tevreden.