Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Euro's wisselen naar ponden bij de abn amro?

Ik ga binnenkort naar London en wil graag hier alvast mijn geld omwisselen in ponden. Nu las ik op de abnamro website dat je ''vreemde valuta'' vanaf 1000 euro kunt opnemen maar wat als ik maar 700 euro wil omwisselen ? En is het verstandig om het op deze manier te doen? Ik ben namelijk erg bang dat mijn pinpas bij aankomst ineens niet werkt.

En hoeveel kost dat als er word aangegeven dat de kosten 3,25 + wisselkoersopslag per transactie is? En er boven de 200 euro geen vaste kosten worden berekend?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
875

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de site staat e.e.a heel duidelijk beschreven.
* Ophalen bij een bankkantoor kan pas vanaf een minimale waarde van 1.000 euro
* Bij ophalen op schiphol betaal je bij bedragen boven de 200 euro geen 3,25 provisie
* Thuisbezorging kan tot maximaal 500 euro en kost 3,25+12,85

Als je 700 euro wilt wisselen dan zal je dat dus moeten reserveren en het op Schiphol ophalen (of in tweeën bestellen, maar dat wordt wel erg duur).

Maar je kan ook eens bij GWK Travelex kijken.

n.b. Ik heb trouwens in Engeland nooit problemen gehad dat een pasje niet werkt, maar ik zorg wel altijd voor een zekerheidje achter de hand (b.v. een creditcard, extra euro's die je ter plekke in kan wisselen of een reisgenoot waarbij je in geval van nood iets kan lenen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding