Mag een VVE beheerder een kick-back fee van een leverancier accepteren?

In ons appartement zie ik de laatste tijd andere leveranciers. Ik zeg niet dat ze geen goed werk afleveren. Uit de jaarstukken blijkt dat ze ongeveer hetzelfde kosten als de 'originele' leveranciers. Ik heb alleen de indruk dat deze leveranciers een bonus betalen aan het administratiekantoor dat onze VVE beheert. Mijn vraag is mag dit? Mag het ook zo zijn dat de beheerder zo'n fee accepteert, en de VVE hierin niet laat meedelen? En hoe kom ik er achter dat het écht zo is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee dat mag natuurlijk niet. De VVE wordt door jullie ingehuurd om werk te doen. De eventuele korting moet verrekend worden in jullie kosten. Echter dit is moeilijk aan te tonen (zo niet onmogelijk). Ik heb dit in het verleden meegemaakt en dit is ook nooit in het voordeel van de huizenbezitters opgelost. Wat een VVE natuurlijk kan zeggen is dat ze een pakket leveranciers aanbieden tegen een bepaalde prijs aan meerdere groepen als intermediair. De kick back is dan nooit aan te wijzen als zijnde van jullie. Dus feitelijk is het een onbegonnen zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord.