Is een factuurnummer hetzelfde als een referentienummer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
20.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor uw antwoorden.

Antwoorden (2)

Niet per definitie. Het referentienummer kan ook het bestelnummer zijn, of het klantnummer. Een referentie is een verwijzing, en dat kan naar diverse zaken zijn.
Amadea
8 jaar geleden
Het is mogelijk dat het referentienummer het factuurnummer is en je kunt als referentie ook wel het factuurnummer gebruiken.
Maar in brieven en zo dien je wel het verschil te bewaken.
Als er alleen een factuurnummer bekend is dan mag je dat als referentienummer gebruiken.
Het is allemaal hoe je de taal gebruikt.
Een slim bedrijf zal een verschil aan houden in hun referentienummers en hun factuurnummers, maar vaak komt het voor dat de nummers exact hetzelfde zijn.
Of dat ze voor hun facturen het factuurnummer als ook als referentienummer gebruiken, maar voor andere brieven wel een referentienummer aanmaken.

Je merkt al dat een vraag is welke je niet met een simpele ja of nee kunt beantwoorden.