Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop en telefoon vallen van tafel wordt dit gedekt door inboedel/elecktronica vezerking?

Ik heb laptop en telefoon van mijn tafel afgestoten, wordt dit ook gedekt door de inboel/elektronica verzekering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hangt af van de voorwaarden. Op een inboedelverzekering op uitgebreide voorwaarden is het meestal niet gedekt omdat "vallen" geen in de voorwaarden genoemde gedekte oorzaak is. En alle schade oorzaken die niet uitdrukkelijk in de voorwaarden staan, zijn niet verzekerd.

Dat is geheel andersom bij een "alle onheilen" of "all risks" dekking. Daarvoor geldt dat alle plotselinge en onvoorziene schade gedekt is, tenzij die oorzaak uitdrukkelijk uitgesloten is. Vallen is op de meeste particuliere all risks dekkingen niet uitgesloten, en de schade wordt daarom gewoon vergoed

Het bovenstaande geldt voor het gros van de inboedelverzekeringen, maar het is uiteraard altijd mogelijk dat jouw specifieke inboedelverzekering op uitgebreide voorwaarden vallen wel dekt, of jouw all risks dekking vallen juist uitsluit. Dat zou dan in beide gevallen moeten blijken uit de polisvoorwaarden

Daarnaast vermeld je een "elektronicadekking". Als dat een aanvullende dekking is voor particuliere elektronica, is dat meestal een all risks dekking, en heb je goede kans dat vallen gedekt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mij ook overkomen en het viel onder de inboedelverzekering. Het zou kunnen dat ze de laptop en telefoon meenemen om de schade te onderzoeken. Dit naar aanleiding van de vele onterechte claims die de verzekering krijgt met betrekking tot deze gebruiksgoederen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding