Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil van mijn contract af van mijn opleiding bij Saxion Next,heeft Saxion het recht om mij te verplichten om de opleiding door te betalen ?

Dat betekend dat ik de rest het schooljaar nog ongeveer 2000 euro moet betalen.
De reden dat ik de opleiding wil stoppen is dat ik een verkeerde keus heb gemaakt plus mijn werkgever heeft mijn contract niet verlengd zodat ik mijn maandelijkse lesgeld niet meer kan betalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat is mij afvraag is of je de opleiding volgt omdat je werkgever je hiertoe verplicht? Zo ja, dan kan het zijn dat er een ontbindende voorwaarde zit in je contact met Saxion, dat je kunt stoppen wanneer je contract met je werkgever stopt. Daarnaast zul je in dit geval een opleidingsovereenkomst hebben met de werkgever, waar ook iets moet staan over wat er gebeurd als je contract niet verlengd is.
Neem sowieso contact op met Saxion. Mocht het zo zijn dat je het contract niet kunt ontbinden, is het wel zo handig om betijds aan te geven dat je het niet kunt betalen. Dan zal je waarschijnlijk een betalingsregeling moeten treffen. En mijn advies is, als je niet onder het contract uit kunt en dus toch moet betalen (op een of andere manier), maakt de studie af. Je hebt er immers voor betaald.
O ja, en je kunt een deel van deze kosten terugkrijgen via je aangifte inkomstenbelasting!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In principe hebben zij dat recht. Een overeenkomst is een overeenkomst. Dat wil niet zeggen dat men zich daar altijd aan houdt, want 1 en ander is afhankelijk van de redenen om het contract te willen stop zetten. Ga in gesprek en geef aan wat de situatie is, wellicht valt de reactie mee en kan je het zonder problemen stopzetten. Zo niet, dan zit er weinig anders op dan betalen vrees ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hiervoor zul je de algemene voorwaarden moeten raadplegen van de opleiding waarvoor je hebt getekend toen je inschreef.

Hoe ik ook gezocht heb, deze staan niet op de site van dit instituut. Wel is vermeld: De "algemene voorwaarden kun je opvragen bij het bedrijfsbureau van Saxion Next tel.nr. 0570-60 30 83 of mail naar info.next@saxion.nl. " Waarom zo moeilijk, zou je kunnen denken...


Eerste stap: neem contact op met het instituut als je de algemene voorwaarden niet (meer) hebt, aan de hand daarvan kun je je rechten en plichten afleiden.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Jij bent een overeenkomst aangegaan met de school, als het goed is voor 1 jaar. Hierbij heb jij de verplichting opgenomen om het lesgeld van tenminste 1jaar te betalen. Helaas kun je overeenkomsten niet zomaar eenzijdig opzeggen, tenzij beide partijen de overeenkomst willen ontbinden. Dat zal Saxion waarschijnlijk niet doen, dus ben jij gebonden aan de overeenkomst. Je hebt geen bijzondere reden om aan je betalingsverplichting te ontsnappen. Ernstige ziekte waardoor je niet meer naar school kan gaan id bijv. wel een goede reden.gebondendeovereenkomst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding