Mijn man eist geld van mij voor oa inboedel bij de scheiding, is dit normaal ?

Mijn man en ik gaan scheiden en ik mag i het huurhuis blijven met de kinderen . Nu eist mijn man dat ik de kosten van het huis aan hem moet betalen dus het laminaat , tapijt . Meubels en overige . Is dit normaal ? Mag dit ? Gaat dit altijd zo na een scheiding ?

Toegevoegd na 16 minuten:
We zijn in HUWELIJKS VOORWAARDEN GETROUWD

Weet jij het antwoord?

/2500

Het hangt even vanaf hoe die huwelijkse voorwaarden zijn. Afgezien daarvan is de regel bij huw. vw . dat wie de roerende zaken heeft aangebracht of tijdens het huwelijk heeft betaald - en dat kan aantonen!- deze mag terugnemen. Maar is er geen bewijs voor, dan moeten de spullen gedeeld worden. Akelig dat bij scheidingen over in feite futiliteiten wordt gezanikt. Immers, tweedehands laminaat enzovoort is eigenlijk amper iets waard als je het zou willen verkopen. De eis van de man is hier dus kinderachtig en gewoon treiteren om het zomaar eens uit te drukken. Laat, als de man zijn zin weet door te drukken, de spullen wel eerst taxeren door een goede inboedeltaxateur. Dat kost een paar centen. Maar dan blijkt dat de inboedel vrijwel waardeloos is. Misschien zal dat de zaak wat doen afkoelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100