Zijn er ook coach opleidingen voor particulieren? Het is veelal op bedrijven en organisaties gericht.

Vanuit mijn opleiding omgangskunde, heb ik al de nodige coach ervaringen opgedaan. Ik wil mij eigenlijk graag specialiseren in de transactionele analyse om van daaruit te coachen. Je ziet alleen op veel websites staan, dat het aangeboden wordt aan bedrijven en niet voor particulieren. Weten jullie wat sites waar ik kan zoeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Ja hoor, die zijn er best veel. Deze bijvoorbeeld:
http://www.veranderjewereld.nl/particulieren/AcademievoorMensgerichtCoachen.html

Toegevoegd na 3 minuten:
En Schouten&Nelissen geven opleidingen waarin aandacht is voor transactionele analyse.
Zie: www.sn.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Wehhndy,
Ben je hier nog uit gekomen? Ik zie dat het al 5 jaar geleden is.
Zelf heb ik ook Omgangskunde gedaan en daarvoor Maatschappelijk Werk & Dienstverlening. Daarna heb ik de cursus Life Coach gedaan via Laudius, waar ik vrij tevreden over ben. Ik ervoer het ook als een iets wat veelal gericht lijkt op bedrijven, maar de inhoud is toepasbaar op een persoon. In beginsel maakt het (voor mij) niet uit of het voor een particulier is of een bedrijf. In de praktijkvoorbeelden wordt er ook wel gevarieerd, daar kreeg ik niet het idee bij dat het alleen om bedrijven ging.
Ik hoor ook goede verhalen over Civas, een HBO variant.
Zelf koos ik voor die van Laudius, omdat ik net als jij ook al aardig mijn coach vaardigheden heb kunnen ontwikkelen met die 2 opleidingen.