hoeveel mag er worden ingehouden bij bankbeslag als je een wajong uitkering hebt??

navraag gedaan en ze vertelde mij dat het hele inkomen ingehouden wordt nu vraag ik zo komt iemand toch verder in de problemen je kan je vaste lasten dan ook niet voldoen ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat valt onder bankbeslag? Alleen het saldo op het moment van beslaglegging valt onder beslag, niet eventuele latere stortingen. Zie voor meer informatie over beslag de volgende link: http://www.rijnstad.nl/schulden/beslag/bankrekening.html

Dat mag. En nee, dan kan je ook niet rondkomen. Maar daar heeft de instantie die je loon (in jou geval uitkering) in beslag neemt geen boodschap aan. Je loon/uitkering wordt ook niet zomaar van de een op de andere dag ingehouden. Meestal is daar wel iets aan vooraf gegaan en heb je de tijd gehad om een regeling te treffen. Laat jij niets van je horen en tref je geen regeling dan ben je gewoon je hele inkomen kwijt, net zolang totdat het gehele bedrag voldaan is. Toegevoegd na 2 minuten: Indien er beslag op een rekening wordt gelegd, is dat omdat er een vordering open staat. Men zal van de rechter toestemming hebben om beslag te leggen tot aan de som van de vordering inclusief de kosten. Wanneer er dus geld op gestort wordt en het bedrag wat je schuldig bent staat er nog niet op, dan valt dat geld dus ook onder dat beslag. Je kunt het beste een betalingsregeling proberen te treffen Toegevoegd na 1 uur: Ik zie nu pas dat ik antwoord heb gegeven op je toelichting en niet op je oorspronkelijke vraag. Hoeveel er mag worden ingehouden kun je zo nakijken en uitrekenen. In sommige situaties mag de gehele beslagvrije voet of een gedeelte ervan ook worden ingehouden. Overzicht beslagvrije voet vanaf 1 januari 2010: http://www.kbvg.nl/fileadmin/Vakinformatie/Dossiers/Beslagvrije_voet/Beslagvrije_voet/bvv2010-1__2_.pdf

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Maar bankbeslag wil zeggen dat iemand beslag op je rekeningen legt bij de bank. Dit omdat het bedrijf of persoon meent geld van jou te moeten ontvangen. Het beslag wordt gelegd op het saldo wat je op DAT moment op je rekening hebt staan. Met natuurlijk een maximum van het bedrag wat je in totaal schuldig bent. Dit staat dus los van je Wajong uitkering. Als je uitkering binnenkomt NA de beslaglegging mag je die gewoon opnemen. Maar wanneer jij dat geld waar beslag op is gelegd nodig hebt, omdat je je lasten moet betalen, dan heb je wel een probleem. Want daar mag je niet aankomen totdat het beslag is opgeheven.

Op de datum van beslag wordt je saldo geblokkeerd voor het te vorderen bedrag. Daar mag je niet meer aankomen totdat de rechter heeft bepaald dat het beslag mag worden opgeheven. Indien je geen ander geld meer hebt dan zul je je vaste lasten niet kunnen voldoen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100