Krijg ik lesgeld terug als ik in februari afgestudeerd ben en ik maandelijks heb afbetaald?

In februari studeer ik af. Ik heb ervoor gekozen om m'n lesgeld per maand af te lossen. Afhankelijk van de maand wanneer ik mij uitschrijf voor de opleiding, krijg ik een x bedrag wat ik terug krijg. Geldt dit alleen voor als je in een keer het lesgeld hebt betaald of ook voor wanneer je -zoals mij- in termijnen betaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Als je tijdens het studiejaar afstudeert en je uitschrijft heb je recht op een teruggave (restitutie) van 1/12 van het betaalde collegegeld voor elke maand van het studiejaar dat je niet meer staat ingeschreven. Behalve als je je per 1 juli of 1 augustus uitschrijft. Over de maanden juli en augustus vindt namelijk geen restitutie plaats.

De inschrijving wordt beëindigd met ingang van de maand volgend op de maand waarin het examen (datering van de bul) is behaald. De datum van uitschrijving heeft gevolgen voor je recht op studiefinanciering en studenten ov-chipkaart.

Op de site in de bron lees je het antwoord op diverse vragen waarop je moet letten bij het uitschrijven. Bijvoorbeeld hoe en wanneer je je OV-chipkaart moet stopzetten.
fisbel