Welke munt is dit?

Ik heb een munt gekregen van mijn opa maar weet niet waar die vandaan komt. De munt is klein platgedrukt en er staat een mannetje op met een hoed en een staf in zijn hand op de andere kant staat een soort schema met 4 vakjes in die vakjes staat een teken in een vakje staat 1 teken het teken is een rondje met een kruis erin, bij het andere vak nog een rondje met iets erin ik weet niet wat, in het andere vakje staat ook een rondje met iets erin volgens mij is het een soort bloem iets, in het laatste vakje staat een rondje met iets erin ik weet ook niet wat dat is. De munt is rond en om de munt staan letters of zoiets. WIE HELPT MIJ?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Kaptein Joppie, als je op het zwarte vlak klikt komt de foto vergroot tevoorschijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weten jullie wat het is? Een penning?

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat het een pelgrimspenning is wegens de afbeelding van man met staf en hoed. Als op een van die vakjes een schelp is afgebeeld is het een penning van Santiago de la Compostella. Maar het zou even goed Kevelaer of Scherpenheuvel kunnen zijn, of een van de talloze andere plaatsen Europa
anneliez
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Wellicht helpt dus googelen op pelgrimspenning (afbeeldingen).