Betaal ik bij amazon achteraf invoerrechten?

Ik wil voor ca 550 dollar aan elektronica bij Amazon bestellen,
Bij het afrekenen zie ik naast de verzendkosten geen bedragen voor invoerrechten staan o.d.

Moet ik bij de afleveringen van het pakketje dan nog invoerrechten betalen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet,

Thijs

Toegevoegd na 48 seconden:
Het gaat om Amazon.com !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.5K
SimonV
10 jaar geleden
Ja, je moet invoerrechten en btw betalen.
Zie hier: http://www.invoercalculator.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, en niet zo'n beetje ook. Je krijgt dan wat dagen later een accept giro in de bus die je moet voldoen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij waren deze bijkomende kosten erg hoog.

Antwoorden (1)

Je gaat niet aan Amazon moeten betalen, maar aan de vervoerder.
Deze kosten zijn:
- inklaringskosten (hangt af van de vervoerder - een tiental EUR)
- invoerrechten (hangt af van het soort produkten - een 5 %)
- BTW (21% voor België)
Reken dus maar op een extra faktuur van ongeveer 150 EUR.
Het loont dus te moeite om te vergelijken met Amazon shops in Europa die leveren in België of Nederland (bijv op amazonstore.be)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, betaal ik als ik bij de Amazonstore in Duitsland of Frankrijk bestel ook al die invoerrechten? Heeft dat iets met de EU te maken? En vanuit de UK dan, betaal ik daar invoerrechten? Alvast bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, binnen de EU is er vrij handelsverkeer. Bij invoer uit Duitsland, Frankrijk en UK betaal je geen invoerrechten. Amazon prijs is netto-prijs