28-3-2012 loopt Deposito af. Keuze: Variabel of 1, 2, 5 jr.vast ? Of 10 jr.vast=4,5% bij Cred.Eur.Bank. Stijgt korte en lange looptijd evenredig?

Goedemiddag iedereen,

We hebben het spaargeld, ook op langere termijn, niet direct nodig.
We willen het een keer inzetten voor aankoop andere woning.

Cred.Eur.Bank: 10 jr. vast=4.5% spaarrente, boetevrij bij aankoop woning of bouwgrond.

Als spaarrente bijv. over 2 jaar weer gaat stijgen, is de vraag of 5 en 10-jarige Deposito's meestijgen en in welke mate?

Was in 2008 de spaarrente voor de 5-10-jarige Deposito tussen 5% en 6%?

Is Klimsparen een interessante optie?

Graag ontvangen we jullie TIPS!

Hartelijk dank!

Groet,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen
1.1K

Antwoorden (2)

De rente van een deposito verandert tijdens de looptijd niet. Daarom is het zaak een deposito te kiezen dat vrij opneembaar is bij o.a. de koop van een huis.
Klimsparen geeft een gemiddelde, dus daar zou ik niet snel voor kiezen, er zijn betere rentes te krijgen.
Bij de NICB krijg je de beste rente maar het bedrag zit muurvast. Bij de ABN zijn flexibeler voorwaarden te krijgen tegen fatsoenlijke ( wat heet) rentes.

Toegevoegd na 21 uur:
Kijk eensop www.vanspaarbankveranderen.nl .
Daar vind je heel veel informatie. Aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me niet verstandig om het spaargeld voor zo'n lange tijd vast te zetten. Als de rente weer gaat stijgen stijgt die van een dan af te sluiten deposito ook. Jullie willen het geld gebruiken voor de aankoop van een andere woning. Daar moet je dan niet 10 jaar mee wachten. Misschien gaan de huizenprijzen nog wat naar beneden, maar het wordt met die lagere prijzen nu zo langzamerhand tijd je een huis aan te schaffen. Ik zou er toch niet langer mee wachten dan een jaar of twee, drie. Die 4,5% voor 10 jaar lijkt me niet overmatig veel. Voor maar 1 jaar krijg je bij de Frieslandbank op een KlimSpaarDeposito al 3,00% en voor 5 jaar 5,5%. Je moet ook even bij andere banken kijken.