Ja hoor, dat is geen enkel probleem als je aan de voorwaarden voldoet. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/huurtoeslag/kan_ik_huurtoeslag_krijgen/

Om huurtoeslag te krijgen, moeten u, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners voldoen aan de volgende voorwaarden:

U bent 18 jaar of ouder.
U huurt een zelfstandige woonruimte.
U, uw eventuele partner en medebewoners staan bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres.
Op uw woonadres staan geen andere personen ingeschreven bij de gemeente (behalve een eventuele onderhuurder).
U, uw eventuele partner en medebewoners hebben de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.
Uw (gezamenlijke) inkomen en huurprijs zijn niet te hoog.
Uw vermogen is niet te hoog.
Bent u jonger dan 18 jaar, dan kunt u soms ook huurtoeslag krijgen. Kijk bij Ik woon alleen en ik ben jonger dan 18 jaar of Ik woon niet alleen en ik ben jonger dan 18 jaar.

De huur- en inkomensgrenzen zijn afhankelijk van uw woonsituatie
We kijken ook naar uw woonsituatie. Klik op uw situatie om te zien of u huurtoeslag krijgt en welke huur- en inkomensgrenzen voor u gelden.

Ik woon alleen
Ik woon niet alleen
Bijzondere situaties

In enkele bijzondere situaties kunt u ook huurtoeslag krijgen. Of u krijgt meer toeslag dan normaal. Er gelden dan afwijkende voorwaarden.

Het gaat om de volgende situaties:

Iemand in mijn huishouden is gehandicapt en wij zijn jonger dan 23
Iemand in mijn huishouden is gehandicapt en wij wonen in een aangepaste woning
Ik heb een huishouden van 8 of meer personen
Wij zijn co-ouders
Iemand in mijn huishouden woont langer dan 1 jaar buitenhuis
Iemand in mijn huishouden wordt thuis verzorgd
Ik heb bijzonder inkomen
Ik heb bijzonder vermogen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik "huur" ook van een particulier. Mijn ouders zijn eigenaar. Toen ik nog weinig verdiende i.v.m. voltijd studie kreeg ik gewoon huurtoeslag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling Heer Voldemort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien ook goed om even een indicatie te geven van de maximale huur. Heel veel particuliere te huren woningen gaan daar (ver) bovenuit. "Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag moet uw huur lager zijn dan € 681,02 per maand (in 2014: € 699,48). "
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook bedankt hiervoor.

Andere antwoorden (1)

Dat hangt van de situatie af, zoals medebewoners en of het aangewezen is. In principe kan het wel.