Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom een creditcard als ik een pinpas heb?

ik moet namelijk een cvc code hebben, maar die staat niet op mijn pinpas. waarom moet ik dan perse een creditcard hebben, mijn pinpas werkt prima

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
849

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De verkoper bepaald de betaalmethode. In dit geval dus betalen met creditcard.
Wil je alleen met je pinpas /ideal betalen, zal je een ander verkooppunt moeten zoeken die wel pin betaling accepteert.

Mijn ervaring is dat wanneer je contact opneemt met de verkoper een overboeking vooraf ook vaak geaccepteerd wordt, bel /mail ze eens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een webshop alleen creditcards accepteert komt de eigenaar (vaak) uit een land waar de pinpas niet gebruikt word.

Zou de webshop beter zijn best doen om nederlandse klanten te werven dan zou deze ook pin-betalingen gaan accepteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat het om een on-line aankoop gaat. Die cvc-code is voor de verkoper een aanwijzing dat je inderdaad die card in je bezit hebt. Anders zou iemand die op de een of andere manier jouw card-nummer te weten is gekomen, op jouw naam kunnen kopen.
Vergelijk het met een pincode (al is die natuurlijk geheim en niet bedoeld voor dit soort gebruik).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding