Kan een werkgever onder mom slechte bedrijfsresultaten mij verplichten om op andere dagen en tijden te werken dan in mijn (parttime) contract staan ?

Ik werk 10 jaar in een bedrijf met 24H rooster vaste ochtenddiensten op zondag en dinsdag. Deze dagen heb ik vastgelegd in mijn contract. Nu wil werkgever mijn diensten in stukken hakken en mij op onmogelijke tijden laten werken (vullen van gaten in rooster). Salaris gaat er op achteruit.
Collegae die wel in een onregelmatig rooster werken zijn ingedeeld in een hogere salarisschaal. Ik heb al gezegd dat ik die hogere functie niet wens.
Werkgever wil dit doen omdat bedrijf in slecht vaarwater verkeerd...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit kan een werkgever niet zomaar doen. Althans, niet als het COA hetzelfde is als ervoor en het in je contract staat vastgelegd. Mocht je CAO veranderd zijn, kijk dan even bij de link hieronder en je kan het vinden.

Officieel zal jij je toestemming moeten geven om dat te kunnen veranderen. Een contract kan nooit van 1 kant (mits aan de regels van het contract worden voldaan) worden aangepast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die werkgever wil gewoon van je af.
Als hij je op een andere manier ontslag zou geven heb jij recht op 10 maandsalarissen als je 10 jaar in dienst geweest bent.

" (vullen van gaten in rooster)" . En dit geloof jij ? Waarschijnlijk gewoon pesterij.
Dat doet ie om van je af te komen. Hij hoopt dat jij dit weigerd, dan geeft ie jou ontslag en is hij goedkoop van je af.