Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer ik bijverdien in sept. en dit krijg uitbetaald in okt. zijn deze inkomsten dan voor de maand sept. bij het UWV Inkomstenformulier?

Ik heb in de maand september gewerkt en krijg dit in de maand oktober uitbetaald. Nou moet ik mijn Inkomstenformulier WW invullen. Zijn mijn inkomsten dan in de maand september 0 euro?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het UWV kent de zgn. vierweken periode. Ze willen weten op welke dag hoeveel uren je gewerkt hebt en wat je daar bruto mee verdient hebt. Of je dat ook beurt en wanneer, daar hebben ze geen boodschap aan.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Beste pbeekhof,

Graag neem ik even alle onduidelijkheden weg.
Is je WW gestart na 1 juli 2015? Dan moet je maandelijks een inkomstenopgave invullen en versturen.
Op de inkomstenopgave vermeld je de inkomsten op in de maand dat het is uitbetaald.
Je inkomsten worden uitbetaald in oktober, je hoeft ze dan niet te vermelden bij de inkomstenopgave van september maar voor de inkomstenopgave van oktober.

Actuele informatie over de inkomstenopgave vind je hier: http://bit.ly/1MX4y4W.

Met vriendelijke groet,

Mariël
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mariël
In het filmpje over het wijzigingsformulier, wordt nadrukkelijk gewaarschuwd dat u tijdig moet invullen en bericht moet sturen aan het UWV. Wacht beslist niet tot het loon wordt uitgekeerd of is ontvangen. Dit sterkt mij in de overtuiging dat het antwoord van JC54 juist kan zijn of is. Het tijdstip van het genieten van inkomsten is bepalend en daarvoor gelden meerdere voorwaarden. Wanneer is de loonheffing of zou de loonheffing als die verschuldigt is zijn ingehouden, is de vordering vorderbaar en tevens inbaar?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste Gerardkl, Het antwoord dat JC54 jou gaf heeft betrekking op de wijze waarop het werkt als je vóór 1 juli 2015 werkloos bent geworden. Het antwoord dat Mariël jou gaf is volkomen correct. Ben je na 1 juli 2015 werkloos geworden dan kent UWV voor jou geen 4 weken perioden. Jouw recht op uitkering wordt per maand beoordeeld en betaald. Hiervoor vul je op de inkomstenopgave de inkomsten in die je in de voorgaande maand daadwerkelijk hebt ontvangen. UWV vergelijkt deze gegevens met de opgave van de werkgever aan de belastingdienst. Met vriendelijke groet, Ella
UWV Webcare Team
www.uvw.nl/webcare

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding