Krijg je problemen als je te veel spullen uit China importeert ?

Ik bestel best wel veel dingetjes uit china . Ik bestel het voor mezelf en vrienden. Soms wel 5-6 pakketjes per week.

Wat zouden de problemen kunnen zijn ik hoor het graag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, maar ik zou de pakketjes voor vrienden enzo wel gewoon op het adres van die vrienden laten bezorgen, zodat zij gelijk de kosten kunnen betalen die er eventueel aan vast zitten ( inklaringskosten, btw etc. ).
De post of koeriersdienst wil, als er kosten zijn, meestal gelijk met je afrekenen aan de deur. Als je voor lage bedragen besteld ( beneden de 20 euro ) dan is er geen probleem en hoef je niets te betalen.
"Gift" op je pakje heeft niet zoveel nut, beter gewoon een laag bedrag als waarde op het pakje laten zetten...

Antwoorden (3)

Als jij keurig de vereiste kosten en invoerrecht betaald is er niets aan de hand en kun je zoveel bestellen als je wil. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je problemen met de douane/belastingdienst krijgen. In de vorm van boetes of achter met terugwerkende kracht toch de rechten betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel :)
Als de waarde van het pakketje 20 euro of lager is dan betaal je geen invoerrechten,
Verder zie ik geen problemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jo dankje
Nou het kan zijn dat het pas heel laat binnen komt.Hun wachten tot een hele container vol hebben van dat zelfde ding.Soms duurt dat erg lang en zit jij te wachten op je spullen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe bedoel je precies ? Dat ze wachten tot ze veel in 1x kunnen bezorgen ? Doen ze dat ?