ik heb een hypotheek hoeveel medebewoners mag ik hebben?

Mijn vraag : ik ben alleenstaand en heb een hypotheek hoeveel medebewoners mag ik hebben of bij mij ingeschreven staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft dat iets met de hypotheek te maken dan?
Misschien snap ik de vraag niet helemaal?
Ivana
10 jaar geleden
Dat moet je met de hypotheekverstrekker overleggen. Dat hangt sterk van de bank af. Een huis is namenljk een onderpand voor de verstrekte hypotheek en als er huurders inzitten wordt het onderpand (door huurbescherming) minder waard.

Antwoorden (1)

Als je niet (onder)verhuurt mag je gezin uit meerdere personen bestaan.
Verhuur is doorgaans zonder toestemming van degene die jou het geld heeft geleend (geldgever c.q. hypotheeknemer) niet toegestaan omdat dan de woning bij het niet kunnen betalen van de hypotheeklasten moeilijker verkocht wordt oimdat de huurder aanspraak zou kunnen maken op huurbescherming.
Lees de hypotheekakte en - voorwaarden.