Hoe kun je als 14jarige bellegen met en jeugd fonds ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
is bellegen het tegenovergestelde van belvullen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das belle met gen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de vraag maar verwijderen en even opnieuw stellen, hier kunnen we niets mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahha

Antwoorden (2)

Beleggen is het kopen van aandelen. Sommige mensen zijn heel rijk geworden van het kopen en verkopen van aandelen. Dit doen ze door aandelen te kopen als ze weinig waard zijn. En ze weer te verkopen als het veel waard is.
Gail Karlitz en Debbie Honig hebben er een boek over geschreven: Je geld groeit! - Beleggen voor kinderen. Dit boek geeft antwoord op vragen als: hoe werkt de beurs, wat is een aandeel, waarom stijgen of dalen beurskoersen en waar moet je op letten. Beleggen is ook voor kinderen haalbaar. Het geld van de krantenwijk kan op de beurs veel harder groeien dan in de spaarpot.
Dit boek kan ik je daarom aanbevelen.
Amadea
13 jaar geleden
Als minderjarige heb je om te beleggen allereerst toestemming nodig van je ouders. Zij kunnen beslissen of, en vervolgens tot welk bedrag je mag handelen in aandelen, opties, of beleggingsfondsen.
Er is op de markt niet een speciaal fonds voor jongeren. Je ouders zijn financieel voor je aansprakelijk. Dit betekent dat je nooit volledig toestemming zult krijgen om te handelen in aandelen of opties die je met een schuld kunnen opzadelen.
Ik bedoel met die toestemming, dat het wettelijk niet is toegestaan voor minderjarigen om te handelen met produkten die schulden kunnen achterlaten.
Je kunt via diverse programmaatjes op internet hele goede adviezen krijgen over goede aan- of verkopen.
Kijk bijv eens op morning star of op trade box