Is het verstandig om één garage te verkopen van een appartement dat voorzien is van twéé gesloten garages mét kantelpoort?

Immo garage

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Naast voorgaande, ook zinnige antwoorden, moet je je afvragen voor welk soort kopers je appartement bedoeld is. Als dat een groep is waarvan je kan verwachten dat ze 2 auto's hebben, zou ik de dubbele garage mooi houden.Kortom, kijk naar de verkoopbaarheid van je appartement met 1 garage of met 2 (of 1 garage en een berging)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor je verder gaat denken of het verstandig is, zou je het beste contact op kunnen nemen met de Vereniging van Eigenaren. Misschien is er wel een artikel in het huishoudelijk reglement, dat die mogelijkheid er niet is.

Want als je zo'n garage verkoopt, zou het kunnen zijn dat de nieuwe eigenaar lid moet worden van de VvE en er b.v. servicekosten moeten worden betaald. Er zal een licht en stopcontact zijn, en de kantelpoort moet zo nu en dan geverfd (onderhouden) worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of dat in Vlaanderen ook geldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook niet ;-)
De wetgeving rond eigendoms- en gebruiksrecht bij appartementen zal misschien iets anders zijn, maar er zal ook daar iets geregeld zijn. Want als je met een stel bewoners een complex gezamelijk gebruikt, dan zal ergens vastgelegd zijn, wat precies van jou is, en wat van iedereen.
Dat moet kunnen, mijn schoonouders zaten in een koop/service flat en hadden van 2 flats 1 gemaakt. Daarom hadden ze 2 garages, ze hebben er toen 1 verkocht aan een mede bewoner die geen garage had.
Laat het wel goed beschrijven bij een notaris want de onroerend zaak belasting gaat dan ook naar beneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt of het verstandig is, dat lijkt me ook afhankelijk van de prijs die je ervoor krijgt en de vraag of je dat geld nu hard nodig hebt.
Als je maar één auto hebt (of maar één auto in de garage wilt zetten ) kan ik mij voorstellen dat die andere HEEL handig kan zijn als fietsenstalling, extra bergruimte etc.

als je hem eenmaal hebt verkocht krijg je hem niet snel meer terug. als je er net woont zou ik minimaal een jaartje wachten om zeker te weten dat je hem zelf niet gaat gebruiken.
13 jaar geleden
Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn en vooral met zekerheid willen weten WAT er met die garage gedaan wordt.
Bovendien moet je je afvragen of de waarde van je onroerend goed niet veel meer daalt dan wat je voor de garage ontvangt (na aftrek van alle kosten)
Het hebben van extra ruimte kan wel eens buitengewoon handig zijn, appartementen hebben meestal niet veel opslagcapaciteit.
Als je de garage verkocht hebt is er geen enkele weg terug.
Is verhuren geen optie?

Toegevoegd na 2 minuten:
De hypothecaire zekerstelling kan het wel eens verbieden dat je een garage verkoopt.
let dus ook op dit aspect.
Bij verhuren zou ik een termijn afspreken.
Denk om de kosten van energieverbruik als je verhuurt.
Sommigen zetten er vriezers ed. in die veel stroom nemen.
Er zitten dus veel haken en ogen aan.