Ik organiseer een evenement, hoe regel ik dit met geld kan ik gewoon een bankrekening openen of moet ik hiervoor echt een kvk nummer aangvragen?

het meeste geld zal sponsor geld zijn om de kosten te kunnen dekken we verwachten geen winst, we hopen op een jaarlijks terug kerend event

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar wat ga je doen? Ik heb zelf vorig jaar zo'n stichting opgericht, het is leuk maar een hoop werk! Succes met wat je onderneemt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik organiseer een middeleeuws festijn, het begon als een geinig idee wat ik op het terrein van mijn werk mocht houden maar het word nou dus groter als verwacht! super leuk natuurlijk maar dan komt er ineens veel meer bij kijken. ik denk laat ik maar is rond vragen want alles via mijn eigen bankrekening regelen word vast problemen vragen haha.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuk! Als je al een locatie hebt, ben je al een heel eind. Probeer de kunst eens af te kijken bij grote festivals zoals Keltfest, Castlefest, Midwinterfair en dat soort spul...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad ook al mee bezig ben nu dus alleen heel erg aan het twijfelen tussen stichting of kvk aanvragen dat laatste vind ik alleen eng, omdat ik niet weet of ik dat wel kan allemaal. organiseren ben ik goed in maar cijfers.

Antwoorden (1)

Wat je het beste kunt doen, als jouw evenement groter is dan de jaarlijkse straatbarbeque en betalende bezoekers heeft, is een stichting oprichten met als doel het organiseren van dat jaarlijkse evenement. In de statuten van je stichting kun je opnemen dat je geen winstoogmerk hebt, en dat eventuele winst van je activiteiten terugvloeit naar het doel van de stichting.

Je moet hiervoor een bestuur opstellen bestaande uit minimaal 3 functionarissen (een voorzitter, een secretaris en een penningmeester) en naar de notaris voor het stichten. Dit kost ongeveer €250,-

De notaris regelt ook de inschrijving bij de KVK voor je. Het KVK-nummer heb je echt nodig als je donaties van 'derden' wil kunnen ontvangen, zaalruimte wil kunnen huren, kaartjes wil kunnen verkopen, een webwinkel wil hebben, belastingteruggaaf wil kunnen aanvragen enzovoorts.

Hierna kun je een bankrekening op naam van je stichting aanvragen.

Er komt aardig wat bij kijken, maar als je je stichting eenmaal goed geregeld hebt, heb je er elk jaar voordeel van.

Let er wel op dat je als lid van het stichtingsbestuur nog steeds hoofdelijk aansprakelijk bent voor schulden die de stichting maakt en let er op dat je je evenement goed verzekert.