Ik organiseer een evenement, hoe regel ik dit met geld kan ik gewoon een bankrekening openen of moet ik hiervoor echt een kvk nummer aangvragen?

het meeste geld zal sponsor geld zijn om de kosten te kunnen dekken we verwachten geen winst, we hopen op een jaarlijks terug kerend event

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je het beste kunt doen, als jouw evenement groter is dan de jaarlijkse straatbarbeque en betalende bezoekers heeft, is een stichting oprichten met als doel het organiseren van dat jaarlijkse evenement. In de statuten van je stichting kun je opnemen dat je geen winstoogmerk hebt, en dat eventuele winst van je activiteiten terugvloeit naar het doel van de stichting. Je moet hiervoor een bestuur opstellen bestaande uit minimaal 3 functionarissen (een voorzitter, een secretaris en een penningmeester) en naar de notaris voor het stichten. Dit kost ongeveer €250,- De notaris regelt ook de inschrijving bij de KVK voor je. Het KVK-nummer heb je echt nodig als je donaties van 'derden' wil kunnen ontvangen, zaalruimte wil kunnen huren, kaartjes wil kunnen verkopen, een webwinkel wil hebben, belastingteruggaaf wil kunnen aanvragen enzovoorts. Hierna kun je een bankrekening op naam van je stichting aanvragen. Er komt aardig wat bij kijken, maar als je je stichting eenmaal goed geregeld hebt, heb je er elk jaar voordeel van. Let er wel op dat je als lid van het stichtingsbestuur nog steeds hoofdelijk aansprakelijk bent voor schulden die de stichting maakt en let er op dat je je evenement goed verzekert.

Bronnen:
http://www.verenigingen.nl/?gclid=CKCTkqDj...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100